Latest topics | » Търся си някой за РП!Пон Авг 12, 2013 3:16 pm by Рок Хауърд» Малкият водопадСъб Авг 10, 2013 3:06 pm by Алдур» Търся си гадже Нед Авг 04, 2013 8:09 pm by Рок Хауърд» Отсъствия и напусканияНед Юли 21, 2013 6:55 pm by Мелинда» Познай любимия герой на следващия от TVDВто Юли 16, 2013 11:30 am by Катрин Чандлър» Поляната в ПаркаНед Юли 14, 2013 11:10 pm by Рок Хауърд» Алеите и пътеките в ПаркаСъб Юли 13, 2013 8:32 pm by Alice.» Запазване на ликВто Юли 02, 2013 6:23 pm by Casidy » Kiss, hug or kill?Нед Юни 02, 2013 6:07 pm by Катрин Чандлър |
Кой е онлайн? | Онлайн е 1 потребител: 0 Регистрирани, 0 Скрити и 1 Гост Нула Най-много потребители онлайн: 22, на Вто Юни 02, 2020 7:23 am |
Екип | Администратори :
Алисън Ивъл
Chaz.
Caroline Forbes
Модератори:
Деймън Салваторе
Дизайнер
Rebekah.
|
| | Кабинет по Биология | |
| | Автор | Съобщение |
---|
Алисън Ивъл Администратор
Брой мнения : 1082 Рожден ден : 19.11.1996 Дата на активност : 14.12.2012 Години : 27 Местожителство : Самоков
| Заглавие: Кабинет по Биология Нед Яну 20, 2013 10:37 pm | |
| Това е кабинета по Биология. Този предмет ще ви преподава госпожица Алисън Ивъл за вас Професор Ивъл . Уроците се пускат веднъж седмично . Домашните се пращат на ЛС , дават се точки и от участие в час а скалата на оценяване е : Изключителен (И) - 25-35 Надхвърлящ Очакванията (НО) - 15-24 Приемлив (П) - 4-14 Слаб (С) - 0-3 | |
| | | Алисън Ивъл Администратор
Брой мнения : 1082 Рожден ден : 19.11.1996 Дата на активност : 14.12.2012 Години : 27 Местожителство : Самоков
| Заглавие: Re: Кабинет по Биология Пон Мар 18, 2013 4:38 pm | |
| Званеца би а аз бях все още в кабинета си . Взих папката с документите и се отправих към класната стая. Пред нея ме чакаха учиниците а аз ги поздравих . - Добро утро на всички – казах ведро и отклячих вратата . Веднага пред погледа им се показа дъската на коята бях написала предварително урока . Вероятно като видяха десетте точки ще им стане лошо но аз бях твърдо решена да не ги натоварвам с много матерял и да диктувам само най-важното . Защото ако трягна да обяснявам по-навътре нещата няма да стигне часа ни . А и това не е лесен предмет . Пък и ги разбирам , че не им се учи ччак толкова много но все пак от обща култура трябваше да се знаят някой неща . - Настанете се по двама и не се плашете от дългия урок . Ще продиктувам само най-важното така , че от вас се очаква а го запишете . – усмихнах им се и оставих папката на мястото й . - Аз съм Алисън Ивъл и ще се виждаме в часовете по Биология . Ще диктувам бавно така , че да имате шанс да запише всичко важно . Това е плана – посочих дъската – но не го преписвайте тъй като трябва да обясним всяка една точка . –поясних им и се изправих . Не бях от тези , които стоят на мястото си с дневника в ръка гледащи злобно над очилата си . Лично аз имах такава и не ми беше от любимите за това по история ми няма и то изобщо . За това тръгнах покрай чиновете и започнах да разяснявам всичко по урока . Нямаше да им казвам правилата сега а в край на часа за да видя какво ще е държанието им . - Така първа точка Същност на Биологията . Слагате тире и да запишем на кратко същността на предмета какво изучава и някои важни неща за него .Това е природна наука, изучаваща живота и живите организми , включително тяхното устройство , начин на функциониране , растеж , разпространение , произход и развитие , таксономия , връзките между тях и неживата природа . Така биохимията изучава елементарната химия на живота, молекулярната биология - сложните взаимодействия на системи биологични молекули, клетъчната биология - клетките, физиологията изучава химическите и физични функции на тъканите, органите и системите, а екологията изучава взаимодействието на различните организми с окръжаващата ги среда. Тук от своя страна идвъ въпроса и какво е тъкан след като го няма в долните точки . Тъканите са изградени от клетки и междуклетъчно вещество и са обединени от общ произход, сходна структура и дейност. В многоклетъчните растения се обособяват образувателна, основна, покривна, механична и проводяща тъкан. Многоклетъчните животни и човекът са изградени от епителна, съединителна, мускулна и нервна тъкан. При повечето многоклетъчни организми хилядите, милионите, дори милиардите клетки от различни тъкани изграждат органи. – нямах намерение да ги карам да преписват учебници и книги . За това диктувах само най-важните неща . И очаквах да ги записват защото много по-лесно ще научат от тетрадката вместо от учебниците в , които е написано на много по-високо ниво и нищо няма да разберат . - Втора точко Микросистима това е клетката , тя е основна структурна и функционална единица на живота. Тя съществува като едноклетъчен организъм или изгражда многоклетъчните организми. – повечето записваха и може би се опитваха да осмислят нещата . Но както винаги всяко стади имаше своите черни овци седящи на последните чинове и шушукащи . Погледнах ги с един доста пронизващ поглед а след това продължих да диктуам . -Трета точка Мезосистема е многоклетъчният организъм , като единно цяло изградено от клетки , тъкани , органи и системи . – направих кратка пауза за да отпочинат от писането а след това продържих . - Четвърта точка Макросистема . Това е биосферата, тя обединява всички организми . Всяка от подсистемите включва йерархичносвързани равнища и притежава свойствата и характеристиките на живота . – погледнах часовника си и установих , че вървим в крачка с времето а това беше добре . Ще ни остане време за въпроси и разговори . - Подточка а организъм . Това е отделен индивид от вззаимно свързани в него кледки , тъкани и органи като едно цяло и извършват основните жизнени процеси . – очаквах да знаят жизнените процеси .Или да се досетят за какво имам в предвид . Защото ако тръгнех да им ги обяснявам и тях ще стане манджа с грозде . - Подточко б популация . Това е съвкупност от индивиди на един и същ вид , които се кръстосват по между си и създават плодовито потомство . Например елени и сърни при кръстосването се получава нов индивит от мъжки или женсш пол . Тоест малка сърничка или елинче на , което по-късно ще пораснат рогата . –за щастие тук нямаше вампири пиещи кръвта на животните . Точно за това дадох този примир . - Подточка в биоценоза . Това е съвкупност от попилаций на различни видове . Тоест всички жители на града ни . – давах премери от неща свързани около нас за да схванат по-лесно за какво говоря защото само сух матерял без примери ще е трудно да се разбере . - Подточка г екосистема . Това е съвкупност от биоценоца и биотоп . Тоет жителите на града и самия град , който обитаваме . – спрях се над тетрадката на едно момиче и видях , че пише дори примерите . - Не е задължително да записвате примерите . Така следваща точка екологични фактири . И подточка а Биотични . Това са конкуренция, хищничество, взаимопомощ и зруги . Подточка б Абиотични . Това са светлина , топлина , вода , соли , разтворени във водата, и други . Най общо казано факторите предлагащи ни определен биотоп . Точка щест Регулация . Това е свойство на една отворена система , особено на живите организми , за регулиране на вътрешната си среда така, че да поддържа стабилно, постоянно състояние чрез многобройни корекции на динамичното равновесие , управлявани от взаимосвързани регулаторни механизми . Не зависимо от промените на вътрешната и външната среда в организмът съществувапостоянство за същесвувянето на клетките . Така сега преписвате цялата седма тока заедно с подточките . Само да уточна регулацията всъщност е самато хомеостаза . – оставих ги да препишат на спокойствие от дъската а аз седнах на мястото си и проверих дали има отсъстващи . За щастие в първия ни час нямаше . Не след дълго последните чинове отново започнаха да си говорят по между си . - Значи сте готови щом си говорите . Следваща точка Адаптация . Това е процеса на приспособяване на организмите към различните условия на средата в рамките на своето еволюционно развитие . – този път тона ми беше доста по студен . Мразех да говорят преди да съм им дала думата . Видях , че някои от тихите учиници не бяха готови . За това изчаках да напишат и след това продължих . - Следваща точка делене на клетката . Подточка а просто . Делене на клетка хоризонтално или вертикално при едноклетъчни организми . Подточка б Митоза . Това е процес на равномерно разпределение на генетичния материал на майчината клетка в две дъщерни клетки . В резултат от митозата от една майчина клетка се получават две дъщерни с еднакъв брой хромозоми , равен на броя на хромозомите в майчината клетка . Преди да започне същинското делене , във всяка клетка протичат процеси на подготовка , които се наричат интерфаза . Интерфазата включва : увеличаване на клетъчната маса чрез усилен синтез на белтъци , репликация на ДНК и натрупване на енергия . Профазата е началната фаза на делене на клетката . Ядрената мембрана изчезва , хроматиновите нишки в ядрото се удвояват и се спирализират , оформяйки две еднакви дълги спирали - хромозоми , свързани с центромер . Двете центриоли се придвижват към противоположните полюси на клетката . В Метафазата центриолите пускат протеинови нишки , които се свързват и образуват сфера (вретено) . Хромозомите се придвижват към екваториалната зона на делителното вретено , като се изравняват , прикрепени чрез центромерите си (сферичките помежду им) към нишките на вретеното . В Анафазата ц ентромерите се репликират и двата хроматида от всяка хромозомна двойка се придвиждат към срещуположните краища на клетката . Телофазата е последната фаза на митозата . Нишките на вретеното изчезват и около всяка група дъщерни хромозоми се формира нова ядрена мембрана — образували са се нови ядра , в които хромозомите се деспирализират и отново образуват нишкоподобна маса . – тук нещата вече бяха доста и за това се наложи да ги повторя за да успеят да запишат всичко . - Мейоза е процес на намаление чрез деление на броя на хромозомите, при който броят на хромозомите на една клетка се разделя на две. Мейозата при животните винаги води до образуването на гамети . Мейозата протича като две последователни мейотични деления. Те протичат като едно цяло, без интерфаза - всяка мейоза е равна на две неразривно свързани митози, между които не протича репликация на ДНК. Преди първото делене генетичният материал се удвоява, но преди второто делене не се удвоява. Формира се делително вретено, чрез чиито нишки се прикрепват хромозоми чрез своите центромери. В началото на първото делене при профаза 1 хомоложните хромозоми от хромозомния набор се приближават и се прилепват една с друга, образувайки двойки хромозоми с два хроматида (бивалентни). Също така протича и кросингоувър- несестренските хроматиди от двете хромозоми се обменят материал . След това бивалентните се настаняват по екватора на делителното вретено(метафаза 1)и се разделят (анафаза 1). Разделят се самите хромозоми в бивалентите. През телофаза 1 в полюсите на делителното вретено се образуват дъщерни ядра, всяко от който съдържа по една хромозома от хомоложна двойка , а количеството ДНК е удвоено. Второто делене на мейозата е сходно с митотичното. В двете клетки се оформят делителни вретена (профаза 2) и компактните хромозоми се подреждат в неговия екватор (метафаза 2). След това хроматидите на всяка хромозома се разделят като самостоятелни хромозоми и се отправят към полюсите на делителното вретено (анафаза 2). Там образуват дъщерни ядра, в които хромозомния набор е хаплоиден и всяка хромозома съдържа нормално количество ДНК. -Извадих от едно шкафче тъбло на , което бяа показани двата процеса . За да ги освоят по-лесно . И го оставих да го разгледат . - То е старо така , че не гледайте означенията . Въпроси имате ли ? – попитах аз и зачаках да видя на кой , кое не му е станало ясно – Може да ме питате съвсем спокойно , което не ви е ясно защото това е много материял и то не чак толкова лесен . А сега да си кажа и изискванията понеже някой от вас не разбраха , че когато дам нещо за правене се прави а не си говарят . Следващия път на последните чинове никой няма да седи . Прредпочитам да обясня урока а след това да си говорим ако ни остане време . За това по-добре не ме прикъсвайте и не губете времето ни . – усмихнах се доволно и седнах на мястото си готова за отговаряне на въпроси . - Код:
-
Домашна работа : Кой са основните жизнени процеси ? Каква е разликата между Митоза и Мейоза ? Домашната работа се праща на ЛС !
| |
| | | Лекси Демон
Брой мнения : 991 Рожден ден : 23.05.1999 Дата на активност : 20.01.2013 Години : 24
| Заглавие: Re: Кабинет по Биология Вто Мар 19, 2013 5:14 pm | |
| Понеже аз съм едно от ученолюбивите същества се постарах да не закъснявам, както почти винаги за това станах рано сутрин и бутнах Лин от леглото й. - Ставай ще закъснеем - развиках се аз. Вярно, че беше само пет сутринта, но на мен не ми се закъсняваше. Не и първият ден. От доста време не съм поглеждала учебник. Една година си е доста време. Трябва да си върна тренинга. - Хайде ставай не се мотай. Лин спеше заспала на пода, докато аз си измих зъбите и изнамерих някакви дънки и една риза. Облякох се и си оправих косата. Отидох до спящата си сестра и казах: - Сериозно ставай. След няколко минути чакане се отказах и й навих будилника до след десет минути. Така ще има половин час да се оправи и да стигне до кабинета. И дано е по токчета, за двойно наказание. Оставих я и тръгнах към кабинета. Когато стигнах на вратата му се бяха насъбрали почти всички ученици. Забелязах много познати лица, но за да не си разваля или ощастливя настроението повече реших да не обръщам внимание чак толкова много. Учителката дойде и ни поздрави. Каза ни да седнем по двойки и аз както винаги оставаше да седна на последното останало свободно място. Учителката ни се представи и започна да ни диктува урока. Аз слушах и записвах с интерес всичко, което ни казваше. Е, не всичко само това, което трябваше. Накрая ни попита дали имаме въпроси аз вдигнах ръката си и изчаках одобрението й. - Аз имам един въпрос свързан с Биотичните фактори. На колко вида се делят организмите в зависимост от хранителната си специализация? Попитах аз изчаквайки отговора й. | |
| | | Рок Хауърд Хора с дарби
Брой мнения : 209 Дата на активност : 21.02.2013
| Заглавие: Re: Кабинет по Биология Вто Мар 26, 2013 8:51 pm | |
| Първият час по биология за годината. Заедно с останалите първокурсници и Рок беше пред кабинета. Чакаха учителката. След няколко минути проф. Ивъл дойде, поздрави учениците, а те й отвърнаха, отключи и влязоха. Рок седна на един от средните чинове, до Лилит Ким - момиче, с което се бе запознал на партито по случай началото на учебната година. Извади си учебника, тетрадката и химикал. На предната й корица имаше граблива птица в полет, а на задната изкачащ от морето делфин. В полето на първата страница написа датата, а в средата заглавието на урока. Учителката започна да диктува, а момчето слушаше и записваше. Доколкото можеше. Не всичко, само най-важното. Затова на нея пишеше повече и по На страничен наблюдател вероятно би му се сторило, че само драска, колкото да симулира работа в час, или че пише на арабски, но от ляво надясно а това съвсем не беше така. Чисто и просто страдаше от дисграфия. Впрочем част от урока, и по-точно първата му бе лесна за разбиране, обаче другата го затрудняваше. Така, че на нея пишеше повечко и най-вече по-старателно. Когато проф. Ивъл извади таблото с Митоза и Мейоза Рок го разгледа внимателно и опита набързо да прерисува двата процеса в тетрадката си. Не се получи особено добре. Звънецът за края на часа би и учениците си тръгнаха. | |
| | | Sponsored content
| Заглавие: Re: Кабинет по Биология | |
| |
| | | | Кабинет по Биология | |
|
Similar topics | |
|
| Права за този форум: | Не Можете да отговаряте на темите
| |
| |
| |