Latest topics | » Търся си някой за РП!Пон Авг 12, 2013 3:16 pm by Рок Хауърд» Малкият водопадСъб Авг 10, 2013 3:06 pm by Алдур» Търся си гадже Нед Авг 04, 2013 8:09 pm by Рок Хауърд» Отсъствия и напусканияНед Юли 21, 2013 6:55 pm by Мелинда» Познай любимия герой на следващия от TVDВто Юли 16, 2013 11:30 am by Катрин Чандлър» Поляната в ПаркаНед Юли 14, 2013 11:10 pm by Рок Хауърд» Алеите и пътеките в ПаркаСъб Юли 13, 2013 8:32 pm by Alice.» Запазване на ликВто Юли 02, 2013 6:23 pm by Casidy » Kiss, hug or kill?Нед Юни 02, 2013 6:07 pm by Катрин Чандлър |
Кой е онлайн? | Общо онлайн са 2 потребители: 0 Регистрирани, 0 Скрити и 2 Гости Нула Най-много потребители онлайн: 22, на Вто Юни 02, 2020 7:23 am |
Екип | Администратори :
Алисън Ивъл
Chaz.
Caroline Forbes
Модератори:
Деймън Салваторе
Дизайнер
Rebekah.
|
| | Кабинета по Физика | |
| | Автор | Съобщение |
---|
Мелинда Хора
Брой мнения : 13 Дата на активност : 10.02.2013
| | | | Мелинда Хора
Брой мнения : 13 Дата на активност : 10.02.2013
| Заглавие: Re: Кабинета по Физика Вто Мар 19, 2013 2:19 pm | |
| С биенето на първия звънец аз влязох в класната стая. Наясно бях, че ще имам само един ученик и се надявам поне да се забавляваме заедно, а не само да зубрим, като полудели. - Добро утро - казах аз мило на ученичката си. - Аз съм Мелинда ван Рузо и ще ви преподавам по физика. Реших да включа и учтива форма, все пак сме си в училище. Дали учители или ученици все се изисква такава. - Този час ще е въведение във физиката. Ще говорим за историята й и за връзката й с философията - казах аз. - В останалите часове ще говорим за космоса, електричеството и ще има изпит. Реших да преминем към съществената част и да не губим време. - Нека започнем със съществената част и по - точно урока ни.Физиката е естествена наука, изучаваща общите и фундаментали закономерности, определящи структурата и еволюцията на материалния свят. Физиката е точна наука, което означава, че се занимава с намирането на количествено описание на природните явления. Тя се основава на теории, които дават ясни, измерими предвиждания. За физични се приемат само експериментални резултати, които могат да бъдат независимо възпроизведени. Такива резултати могат да потвърдят или отхвърлят дадена физична теория. Теоретичната и експерименталната физика са тясно свързани − понякога развитието на физичните теории мотивира провеждането на нови експерименти, а понякога нови експериментални данни провокират създаването на нова теория. За изучаването на природните явления тези два подхода са еднакво важни. За първи път терминът физика е използван от древногръцкия философ и учен Аристотел през IV век пр.н.е. Физиката е една от най-старите области на познанието, макар в древността да не е оформена като отделна наука. Дълго време физиката и философията се ползват като синоними и едва в резултат на Научната революция от XVI-XVII век физиката се обособява като отделна наука. Значението на физиката в съвременния свят е огромно. Новите ѝ идеи и достижения водят до развитието на другите науки и до нови научни открития, които от своя страна намират приложение в техниката и промишлеността. Така например, изследванията в областта на електромагнетизма водят до появата на телефона, електромотора, влаковете на магнитна възглавница; откритията в областта на термодинамиката правят възможно построяването на автомобила, а развитието на радиоелектрониката води до появата на компютрите. Въпреки невероятното количество натрупани познания за света, човешкото разбиране за процесите и явленията непрекъснато се мени и развива, новите изследвания повдигат нови и нерешени въпроси, за които трябват нови обяснения и теории. В този смисъл физиката е в непрекъснат процес на развитие и все още далече от възможността да обясни всички природни явления и процеси - спрях да разказвам до тук и казах. - Това е за въведението във физиката. - Сега ще ти разкажа малко за историята на физиката. Научното знание съществува откакто съществува човечеството, хората са се опитвали да си обяснят естествения свят още от древността. Цивилизации се раждат и умират, а знанието се пренася от едно място на друго, допълва и разширява, а понякога се губи и преоткрива отново. Съвременната физика, такава каквато я познаваме днес, започва с Галилео Галилей, поради което той често е наричан бащата на модерната физика. Той е първият, който използва научния подход, научния метод, в същността на който е идеята, че всяка теория трябва да бъде потвърдена с научни експерименти и наблюдения. Исак Нютон се ражда в годината, в която умира Галилей. Той взима идеите му и ги превръща в теория, като създава един цял дял на физиката, наречен механика. През 20 век работата на Алберт Айнщайн маркира една изцяло нова посока във физиката, която продължава и днес. - отново спрях и изчаках всичко да бъде обмислено. - Сега както казах тези предмети физика и философия са били обединени. Ето защо физиката има връзка с философията. В голяма степен физиката произлиза от древногръцката философия - от първия опит на Талес да характеризира материята, през заключението на Демокрит, че материята трябва да се редуцира до инвариантно състояние и астрономията на кристалния небосвод на Птолемей до книгата на Аристотел Физика гръцките философи развивали различни възгледи и теории за природата. Чак до средата на 18 век физиката се нарича естествена философия (натур-философия). След дълго говорене изчаках няколко минути за да може нещата да бъдат обмислени и разбрани. - Имаш ли някакви въпроси свързани с урока? - попитах аз. Този урок е един от най дългите и се надявам, че съм я накарала по някакъв начин да разбере по - голямата част от нещата. | |
| | | Мелинда Хора
Брой мнения : 13 Дата на активност : 10.02.2013
| Заглавие: Re: Кабинета по Физика Вто Мар 26, 2013 3:21 pm | |
| Вече се бях приготвила за втория си час по физика. Взех едно учебниче и отидох до кабинета където ме чакаше Бони. Поздравих я и след това казах: - Това е първият ни сериозен урок след въведението, а той е "От атома до космоса". Този час ще говорим за строежа на атома и атомното ядро,радиоактивността и за използването на ядрена енергия. Запиши си заглавието "От атома до космоса" и да започваме с урока. Първо римско - Строеж на атома и атомното ядро. Където трябва да записваш ще ти казвам. Така. Сега ще ти покажа планетарния модел на атома. В същото време си запиши - Строеж на атома, като първо арабско. Аз станах от мястото си и от шкафа, в който се надявах да има модела, се поразрових и го намерих. Окачих го и й го показах.
- Така както вече би трябвало знаеш и на модела е показано - посочих аз към таблото и по конкретно към водорода. - Атома е изграден от еднакъв брой протони, електрони и неутрони. И може да кажем също, че всеки химичен елемент се различава от друг по броя на протоните. Пиши тиренце - атома съдържа еднакъв брой протони, електрони и неутрони. Всеки химичен елемент се различава от друг по броя на атомите, които го изграждат. Второ арабско - Състав на атомното ядро. Тиренце - съставен е от протони и неутрони. Трето арабско - Масово число. Тиренце - общият брой на протоните и на неутроните в едно ядро се нарича масово число. Четвърто арабско - Действащи сили в атомните ядра. Тиренце - действат ядрени сили. Те не зависят от електричния заряд - между два протона, между два неутрона или между протон и неутрон действат еднакви ядрени сили. Това беше за строежа на атома сега започваме с радиоактивността. Аз изчаках за момент за да може да запише и ръката й да почине. - Пиши второ римско - Радиоактивност. Запиши тиренце - Явление, при което ядрата на някои химични елементи изпускат невидими лъчи, се нарича радиоактивност, а самите елементи - радиоактивни. Първо арабско - Природата на радиоактивността. Първо тире отдолу. Преди да запишеш тук ще направим и три чертежа. Ще са три лъча, като ще покажем как радиацията действа на лъчите. Сега пиши до тиренцето - алфа - лъчи. Извадих второ таабло(1), като първо прибрах старото. След това показах и схемата: - Тук е показано преминаването на лъчите през лист хартия. Под схемата запиши - Представлява сноп ядра на хелиеви атоми. Второ тире. Тук също има схема. Запиши бета - лъчи. До стария чертеж направих и новия. Показах чертежа под него. - Показано е показано преминаването на лъчите през алуминий. Под чертежа запиши - Представлява сноп електрони, които се движат със скорости, близки до скоростта на светлината. Трето и последно тире- гама лъч. Показах последния чертеж. Като изчаквах всеки път да го прерисува. - Тук е показано преминаването през бетонна плоча. Под чертежа напиши - нямат електричен заряд и са подобни на светлината. Отпускайки ги, ядрото само губи част от енергията си. Трето римско - Използване на ядрената енергия. Първо арабско - Ядрена реакция. Тире - всяка промяна в броя на протоните или на неутроните в едно ядро, разделянето на едно ядро на части или сливането на две ядра в едно, се нарича ядрена реакция. Второ арабско - Верижна реакция. Тире до нея - Верижната реакция е последователност от химични или ядрени превръщания, при които един или няколко от крайните продукти на реакцията предизвикват последващо встъпване на неутрални ядра или молекули в нея. Трето и последно арабско - Ядрен реактор. Тире на същия ред - ядреният реактор е устройство, в което се задействат, контролират и поддържат ядрени верижни реакции. Завърших урока си. Изчаках няколко минути и след това попитах: - Нещо неясно по урока или някакви въпроси?
(1) - Домашна работа написа:
- Да се направи разлика между трите вида лъча.
| |
| | | Мелинда Хора
Брой мнения : 13 Дата на активност : 10.02.2013
| Заглавие: Re: Кабинета по Физика Вто Апр 02, 2013 2:07 pm | |
| Дойде ред и на третия ми урок с Бони. Както всеки път и днес я поздравих и започнах урока си: - Този час ще говорим за слънчевата система и светът на звездите. Може да си запишеш и заглавието - "Слънчевата система и светът на звездите". Като първо римско си запиши - Слънчева система. Първо арабско - Състава на Слънчевата система. Слънчевата система се състои от една звезда - Слънцето, деветте планети, заедно с техните спътници. Но за да бъдем по точни и да сме в крак с науката осем планети, поради това, че Плутон вече я смятат не за планета, а за метеорит. Като под точка а си запиши звезда - Слънцето, под точка б осемте планети и на отделни тирета си ги запиши, като ще започнем от най - близко стоящата до слънцето: Меркурий, Венера, Земя, Марс, Юпитер, Сатурн, Уран, Нептун. И под точка в - спътниците на планетите. Второ арабско - Малките тела в Слънчевата система. Ще ги изброим като за всяко едно от тях ще дадем определение. Под точка а - астероиди. Тире - десетки хиляди малки скалисти тела с с размери до няколко километра. Под точка б комети. Тире състоят се от лед и прах. Движат се по сложни орбити от които някои периодично минават близо до Слънцето. Под точка в метеори. Тире - след раздробяването на кометите на дребни парчета се образуват метеори. Второ римско - Слънце и звезди. Първо арабско - Какво е звезда. Тире - небесно тяло, което само произвежда топлина и светлина, се нарича звезда. Второ арабско "Какво представлява слънцето?". Тука ще ти го оставя за домашно. Трета арабско - Колко далече са звездите?, тире далече са на хиляди километри. Може да споменем и това, че има и джуджета и великани в звездния свят. Има звезди, 100 пъти по - големи и 10 пъти по - масивни от Слънцето, които светят десетки хиляди пъти по - ярко. Такива са гигантите. Завърших урока си и попитах: - Някакви въпроси. - Код:
-
Дамошно: Какво представлява Слънцето? | |
| | | Sponsored content
| Заглавие: Re: Кабинета по Физика | |
| |
| | | | Кабинета по Физика | |
|
Similar topics | |
|
| Права за този форум: | Не Можете да отговаряте на темите
| |
| |
| |