Latest topics | » Търся си някой за РП!Пон Авг 12, 2013 3:16 pm by Рок Хауърд» Малкият водопадСъб Авг 10, 2013 3:06 pm by Алдур» Търся си гадже Нед Авг 04, 2013 8:09 pm by Рок Хауърд» Отсъствия и напусканияНед Юли 21, 2013 6:55 pm by Мелинда» Познай любимия герой на следващия от TVDВто Юли 16, 2013 11:30 am by Катрин Чандлър» Поляната в ПаркаНед Юли 14, 2013 11:10 pm by Рок Хауърд» Алеите и пътеките в ПаркаСъб Юли 13, 2013 8:32 pm by Alice.» Запазване на ликВто Юли 02, 2013 6:23 pm by Casidy » Kiss, hug or kill?Нед Юни 02, 2013 6:07 pm by Катрин Чандлър |
Кой е онлайн? | Общо онлайн са 3 потребители: 0 Регистрирани, 0 Скрити и 3 Гости Нула Най-много потребители онлайн: 22, на Вто Юни 02, 2020 7:23 am |
Екип | Администратори :
Алисън Ивъл
Chaz.
Caroline Forbes
Модератори:
Деймън Салваторе
Дизайнер
Rebekah.
|
| | Кабинет по отвари | |
| | Автор | Съобщение |
---|
Rebekah. Дизайнер
Брой мнения : 52 Дата на активност : 03.03.2013 Местожителство : Roseberry Topping
| Заглавие: Кабинет по отвари Чет Мар 21, 2013 10:19 am | |
| | |
| | | Rebekah. Дизайнер
Брой мнения : 52 Дата на активност : 03.03.2013 Местожителство : Roseberry Topping
| Заглавие: Re: Кабинет по отвари Чет Мар 21, 2013 1:11 pm | |
| Урок 1: Въвеждащ Урок Аз влязох в кабинета по Отвари и всичко, което се чуваше бяха разговорите на не особено много на брой ученици. Бях облечена с дълга, черна рокля, която ме караше да изглеждам като вещица. Много красива вещица. Първокурсниците заеха местата си и говорът им утихна.Аз стоварих шумно учебника си на бюрото и се обърнах към дъската. Чуваше се само скърцането от тебешир, докато аз си изписвах името си с един много завъртян и женствен почерк. -Добър ден на всички. – завъртях се с лице към тях и ги поздравих с един много отегчено звучащ глас. - Аз съм Ребека Майкълсън и ще бъда един от вашите надзиратели в този затвор. Очевидно аз ще ви преподавам този скучен предмет. И да знаете аз мога да съм много по-злобна от колкото изглеждам. А по мое мнение аз по принцип си изглеждам много зобна, но съдейки по вида на останалите учители, май аз съм най-забавната тук – при тези думи се усмихнах леко. Всички в стаята се засмяха. Не че не го очаква, де. Държах се малко несериозно. Добре, много несериозно. Какво да се прави. Не ставах за учител. Бях твърде свободолюбива и забавна за да наказвам децата така. -Аз сега ще взема да спра да се шегувам толкова често и да почна да ви разказвам за билките, отварите и така нататък. Все пак за това ми плащат. И така... Ако трябва да се даде определение за отвара, според вас какво би било то? – никой не се осмели да отговори на това, затова аз продължих – Отвара, драги ми ученици – казах с ирония в гласа – е нещо като магия в течна форма.Тя приготвена от съответни съставки по съответна формула, или също наречена, рецепта. Та, запомнете - съставки, формула или,ако искате рецепта. Съставките се всичко, необходимо за изготвянето на дадена отвара. Съществува дадена класификация за подредба на съставките, въведена през 1793 г. от Саймън Тауъл. За нея ще говорим някой друг път. Почаках известно време учениците да си запишат и подължих. -Формула или рецепта наричаме инструкцията по която се прави отварата. Рецептата е индивидуална за всяка отвара. Сега искам да си запишете първото правило за приготвяне на отвара –обърнах се към дъската, хванах тебешира и започнах да пиша нещо, като изказвах всяка написана дума – „Всяка формула е определена с точност и инструкцията се следва стъпка по стъпка, без да се отклонява от нея.“ – аз подчертах всичко с две грижливо направени линии. Писането на урок беше досадно... Една не особено дружелюбна физиономия се появи на лицето ми. Нямах избор. Въздъхнах тежко и продължих. -Това, вампирчета мили, е така, защото за за се приготви отвара има едно точно изчислено количество на съставките, време за варене и даден начин на прибавяне. – аз ги гледах сякаш са някакви идеотчета и продължаваш да говоря надменно. Поне от такова разстояние те не виждаха изражението ми – И така всяка мъничка промяна в инструкцията може да превърне тази отвара, която искате ад направите в някоя съвсем различна.Опасното на вършенето на такива глупости е, че действието на новополучената смес може да е неблагоприятно ситуацията на използването й. - реших да разкажа някоя тупа историйка за да развеселя малко учениците – Спомням си как веднъж, имам предвид миналата седмица, докато се чудех как да си приготвя урока, аз исках да направя отвара, която лекува травми. Вместо това познайте какво направих – изчаках малко за драматичен ефект – Направих отвара, предизвикваща счупване на кост. Да, това беше болезнено. – оставих учениците да се посмеят известно време и отново почнах да говоря – Сега ако може спрете да се хилите така, че ще се напикаете – с този думи те почнаха да се смеят още по-силно и аз се усмихнах – Добре, сериозно, дайте да продължим с урока, защото иначе аз ще бъда уволнена. Хмм... до къде бях? А, да. Скучните правила на скучните отвари. Постоях замислено за секунда, докато се сетя какво точно да кажа и продължих. - Мхм...Правилото за действието, както казвах, важи за всякакви отвари. Може да го заобиколите или пренебрегнете само когато се работите с така наречените стандартни добавки. Стандартните добавки, ученици, са тип съставки, които се използват, за да подсилват определен ефект в дадена отвара и тяхното въвеждане в системата няма да промени очакваното от вас действие. Отидох до бюрото си и отворих един от учебниците си. -Следващото отегчително нещо, за което трябва да си поговорим са приборите, необходими за изготвянето на отварите. Във всяка инструкция са описани нужните средства, но основните са: котле, най-добре медно, като това, което виждате тук до мен – аз застанах до нещото, приличащо на голяма обла кофа и продължих – понеже то загрява най-бързо; хаван с чукалце, порцеланови; – взех едни, от същата маса, на която беше котлето и ги вдигнах високо, за да може всички да видят - месингови везни с теглилки – оставих хавана и посочих везните – и газов котлон.- аз се преместих настрани и посочих уреда. Оставих всичките прибори и принадлежности и отидох по-напред към класа. - Сега, за котлето няма смисъл да обяснявам. Всички знаят, че в него се прави отварата на пряк огън от газовия котлон. Е, освен ако не сте някакви пълни идиоти, но аз лично не мисля че сте. За месинговите везни. Чрез тях се претегля точно тегло от компонентите, а в хаванчето се стриват чрез чукалцето. Предполагам, че знаете как се прави и няма смисъл да показвам, за това да продължим.
Погледнах часовника, който висеше на каменната стена и реших, че вече е време да приключвам.
- Така. Мисля че за днес ви стига толкова досаждане по скучни теми. За днес няма да ви мъча повече. Сега обаче трябва да ви дам домашно, така че на бързайте да излизате. Искам всеки един от вас да си измисли каква отвара биха ползвали и искат да имат. Напишете какво ще прави, какви съставки ще има и така нататък. Ако не знаете как да ги опишете прочете описанието на някоя в учебника си. Може даже да се опитаме да направим някой в тук в клас следващия път, ако имаме време.- аз почаках малко изглеждайки замислено и казах – Е, да се надяваме че сградата няма да експлодира.И така свободни сте, тръгвай те си, не ви искам повече тук – нарочно звучах сякаш изреждам нещо и сякаш бързам – Еми, чао ви. Учениците затвориха тетрадките и учебниците си и започнаха да излизат от кабинета. | |
| | | Rebekah. Дизайнер
Брой мнения : 52 Дата на активност : 03.03.2013 Местожителство : Roseberry Topping
| Заглавие: Re: Кабинет по отвари Нед Мар 31, 2013 3:53 pm | |
| Урок 2: Класификация на билките и отварите
Звънецът за започване на часа прозвъня и аз се стрелнах напред с вампирска скорост и се позиционирах пред бюрото си точно когато той замлъкна. Бях подготвила доста,а пък и след урока щяхме да разглеждаме домашните... Май щеше да е добре да почваме вече. -Здрасти на всички. – поздравих весело. - Днес ще обсъждаме класификацията на билките и отварите, за да може следващия път да стигнем до по-интересната част на предмета – варенето на отвари. Децата тръгнаха да си шушукат нещо, и аз реших да ги оставя за малко да пообсъждат каквото там си искат и после продължих. - Хайде, стига. Ще си говорите по-късно, - паузирах за малко - защото сега трябва да учим този не особено интересен предмет. Ще започнем съвсем от началото на всичко това. – разхождах се напред-назад из стаята без да си давам почивка като в същото време дърдорех неща, които за мен са пълни глупости - Ще поставим основите на нещата, които ни предстоят.За да направим това трябва да отидем първо при съставките, защото от тях зависи всички, което ние правим в този час.- спрях и си поех малко въздух, защото устата ми пресъхваше от толкова много говорене – застанах не едно място и продължих да говоря - Вероятно сте забелязали, че днес не се държа като такава голяма кучка, – обърнах се с лице към всички – не казвайте на директорката че се изразявам така, - това прозвуча точно както аз исках – много саркастично – така или иначе вече бях смъмрена, за това колко – тук направих кавички с пръсти и пак почнах да се разхождам из стаята – „саркастично“ говоря. Всъщност това си е много вярно, но аз не обичам да ми мрънкат. Та, вероятно днешният урок далеч няма да ми е толкова забавен, колкото предишния, но това сигурно е по-добре за вас. – поех си дълбоко дъх и най-накрая започнах с урока – Не знам дали предния път ви казах за стандартните добавки, но мисля че го направих, за това след като вече вероятно имате някаква идея какво представляват, нека да започнем с тях. Тези добавки имат за цел просто да неутрализират и подтискат нежеланите странични ефекти, или да засилят действието нужните или желани от вас ефекти. И така – въздъхнах тежко – срещат се само растителни стандартни добавки. До сега не е открита и една от животински произход. Докато изговарях тези думи аз вадех едни кутийки и бурканчета изпод дървената маса, на която стоеше котлето ми. Като свърших с ваденето поставих дланите си на пет от тях. Беше лесно, понеже те бяха много мънички на размери. -Това тук са първите пет добавки, описани от един не особено известен учен. – спрях за малко и се позамислих – Е, бих ви казала името му, но честно казано не го помня вече. Ще го спомена следващият път ако на забравя. – върнах се на добавките и продължих – Ще ви дам да ги разгледате като свърши урока. Оставих бурканчетата с билките и минах пред голямата маса. Облегнах се леко на нея и си погледнах ноктите.Стоях така поне за една минута, мислейки си за професията. Дори не знаех защо работя това. Не беше като за мен. И не ми беше забавно. Предпочитах историята. Нея поне я бях изживяла. Е, сега не е времето да мисля за глупавия си избор на професии. -Да ви разкажа малко и за разделите – спрях да си гледам ръката и продължих да говоря някакво си там глупости. Поне това бяха по мое мнение – Един от големите раздели са фитосъставките. Името произлиза от думата „фитон“, която е гръцка и означава растение. Има много растителни съставки. – отново тръгнах да се разхождам из стаята. Явно просто не можех да седя на едно място – Само малка част от тях, обаче, се използва. Ефектите им са най-различни и просто няма смисъл да ги изброявам. Върнах се при бурканчетата и почнах да вадя още. - Друг много голям раздел са зоокомпонентите. По името можете да се ориентирате, че говорим за съставки с животински произход. С всеки изминал ден се откриват съставки, които имат нови ефекти. Към тези компоненти спадат различни части от животни, като козина, рога, течности като кръв, слюнка. Огромна част от животинските компоненти идват от насекоми и дребни животни. С тях обаче ще се занимаваме чак другата година. За този курс съм подготвил четири отвари, които се правят изцяло с фитосъставки. Погледнах часовника на стената и пресметнах колко време остава до края на часа. - Сега имаме малко време да проверим домашните, но само един ученик ми е пратил домашно, благодаря на Катрин за това, а другите дето не си направихте труда да знаете че имате забележки. – приближих се към чина на Катрин Пиърс – Ела тук с домашното си моля. То беше записано на лист. Взех го и отидох до дъската, за да запиша името на отварата. С красив почерк на дъската се появи надпис „Отвара за подмладяване“ - Сега няма да имаме време да я направим, но искам да прочетеш на останалите това, което си написала, а през това време аз ще запиша домашното за следващия път на дъската. И тя започна:
- Spoiler:
Домашна работа
Каква отвара бих искала да имам и как ще я направя. Тъй като така или иначе съм безсмъртна и тялото ми не остарява, това ще се окаже една доста безполезна отвара, но винаги съм си мислела, че ще е добре да имам елексир, който ще ме подмладява.
Основни съставки: За да направя подобна отвара, предполагам ще се наложи да използвам екстракти от растения и животни, които имат способността да подмладяват организма си. 1. Орфеево цвете - В страната, от която идвам това цвете се среща доста често. С времето то придобило биологични особености, които го запазили и до днес. Уникалното при него е способността му да изпада в мнима смърт и при определени условия да възстановява изцяло жизнените си функции. 2. Turritopsis Nutricula - Още известна като Безсмъртна медуза. Когато достигне зрялост и се размножи, медузата се връща обратно в детския стадий от своето биологично развитие. - Тоест животното е безсмъртно, освен ако не бъде нападнато от някой хищник.
Начин на приготвяне: Не съм убедена как точно ще постигна желания ефект. Като за начало ще извлека част от течността, която се съдържа в Орфеевото цвете. Turritopsis Nutricula съдържа безсмъртни клетки в тялото си, които също биха могли да бъдат извлечени. Мисля, че след като двете съставки се смесят, ще се получи нещо като отвара на безсмъртието.
След като свърши я помолих да седне и се обърнах към останалите. -Така, ученици, е как се изпълнява задача за домшно. За следващия път искам от вас да направите това. Отместих се от дъската за да видят те какво пише и го изчетох на глас. -Лесно е. Избирате си една от следните съставки и превите съчинение. Не много дълго. Примерно седем-осем реда. И така съставките са: Арника, Блатен Хвощ, Гарциния(Използвана от Катрин), Горуха, Гръмотрън, Ехинацея, Лопен, Ранилист, Селим. Моля не се повтаряйте. Избирайте различни съставки. Така или иначе има достатъчно. | |
| | | Sponsored content
| Заглавие: Re: Кабинет по отвари | |
| |
| | | | Кабинет по отвари | |
|
Similar topics | |
|
| Права за този форум: | Не Можете да отговаряте на темите
| |
| |
| |